MATEŘSKÉ ŠKOLY - ZÁKLADNÍ ŠKOLY - STŘEDNÍ ŠKOLY - UČILIŠTĚ - HUDEBNÍ ŠKOLY VYSOKÉ ŠKOLY - UČEBNY - TĚLOCVIČNY - JÍDELNY - CHODBY - JAZYKOVÉ LABORATOŘE – DRUŽINY- DÍLNY - SÁLY - AULY
Máte problém s hlukem ve školách?
- VYUČUJÍCÍ SI STĚŽUJÍ NA HLUK VE TŘÍDĚ, JÍDELNĚ, TĚLOCVIČNĚ?
- PO VYUČOVÁNÍ JSOU UNAVENÍ A VYČERPANÍ?
- ČASTO MUSÍ ZBYTEČNĚ ZVYŠOVAT HLAS?
- RYCHLE KLESÁ SOUSTŘEDĚNOST ŽÁKŮ?
Za vše může špatná akustika v prostorách škol! Dokážeme tyto problémy řešit!
Nabízíme Vám komplexní řešení akustiky na klíč:
- Akreditované měření akustiky prostorů.
- Vypracování akustického projektu s ohledem na interiér a ostatní profese (provedení akustických výpočtů).
- Efektivní návrh úpravy doby dozvuku, zlepšení srozumitelnosti, snížení hluku.
- Odborný dozor při realizaci akustických úprav a konzultace s uživatelem, zřizovatelem, architektem.
- Kontrolní měření výsledného efektu akustických úprav po realizaci.
Řešit akustiku v prostorech můžete nejen před výstavbou nové budovy, ale i v již fungujícím objektu!
Proč řešit akustiku ve školách?
Podle vyhlášky č. 343/2009 Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých musí být v prostorech pro výuku dodrženy normové požadavky na dobu dozvuku (viz § 4b vyhlášky).
BEZ AKUSTICKÝCH ÚPRAV V PROSTORECH VZNIKAJÍ NEGATIVNÍ DŮSLEDKY(ZDRAVOTNÍ RIZIKA):
pro učitele, přednášející:
- zvýšená energie hlasového projevu, možnost poškození hlasivek či jejich častější onemocnění;
- vyčerpanost, bolesti hlavy, rychlejší nástup únavy;
- profesionální nedoslýchavost;
- méně efektivní přenos informací žákům, posluchačům,
pro žáky, posluchače:
- nepozornost – její rychlý nástup, neklid v prostoru;
- únava ze setrvání v hlučném prostředí;
- nedostatečný příjem sdělených informací až nezájem o probírané téma.
V akusticky neupravených prostorech škol se může vyskytovat hluk srovnatelný s hlukem ve výrobních halách, kde jsou již předepisovány ochranné protihlukové pomůcky.
JAK POZNÁME PROSTORY SE ŠPATNOU A NEŘEŠENOU AKUSTIKOU?
- Slyšíme ozvěnu (dlouhá doba dozvuku).
- V místnosti je velký hluk (vliv odrazů i nárůst šumu od žáků).
- Nerozumíme hlasovému projevu zejména z větší vzdálenosti.
- Akustika v místnosti není řešena systémově, pouze drobným vybavením interiéru (nástěnky, skříňky, záclony, koberce apod.).
- Místnosti nemají žádné akustické úpravy, na stropě a stěnách chybí vhodné akustické obklady (velmi častý jev).Nedostatečná, nebo žádná konzultace architekta s projektantem akustiky.
VŠE MÁ JEDNODUCHÉ ŘEŠENÍ:
- Přítomnost odborníka na prostorovou akustiku.
- Měření a správný projekt určí optimální množství akusticky vhodných materiálů - záruka kvality i finanční úspory.
- Správný výběr a rozmístění vhodného akustického materiálu v daném prostoru - nejúčinnější využití akustických vlastností použitých materiálů.
Názorná ukázka vlivu akustických úprav v prostorech škol:
UČEBNA BEZ AKUSTICKÝCH ÚPRAV (obsazení cca 30 žáky)
V grafu je znázorněna vysoká doba dozvuku nad normou stanovenou maximální hodnotou (zelené pole v grafu).
UČEBNA S AKUSTICKOU ÚPRAVOU (obsazení cca 30 žáky)
Akustickým obkladem (modrá barva) dojde k radikálnímu snížení doby dozvuku, která odpovídá požadavkům normy.
HLUČNÁ ŠKOLNÍ JÍDELNA
Z grafu vedle obrázku jídelny je patrná vysoká doba dozvuku (T), která je příčinou vysoké hlučnosti.
JÍDELNA SE SPRÁVNÝM AKUSTICKÝM ŘEŠENÍM
Akustickým obkladem (modrá barva) se radikálně sníží doba dozvuku i hlučnost.
V případě zájmu nebo odborných dotazů neváhejte kontaktovat Ing.Petra Nováka.